A mezőny élén álló Safram Balatonszárszónál volt este negyed 9 után, a Prevital lemaradva. A szél továbbra is gyenge, 1-3 csomós lehet.
Így néztek ki Révfülöpnél a Sirocco, miközben Keszthely felé haladt. Képregény.
Az egyik Red Bull-hajó (RedBull32) feladta a küzdelmet - mondta a hajón versenyző Rutai Lili.
A vízről még nem látszik, hogy mit hoznak ezek a felhők. Az M4 Sport csatornának a Köpönyeg.hu munkatársa azt mondta, hogy Szentgotthárd környékén van egy felhőtömb, ez látszik Badacsony-mögöttinek, de balatoni viharra a szakember nem számít.
Negyedikként fordult Keszthelynél a Black Jack. Közel két órával később, mint a forduló harmadikként Opel Fifty-Fifty.
Egy rekord megdőlt a jubileumi 50. Kékszalag Erste Nagydíjon, azzal, hogy közel 700 hajó nevezett be a versenyre. Az Opel Fifty-Fifty alig több mint 7 órás időrekordja nem került veszélybe. Hiszen 10 órája tart a verseny.
Egyre többen jönnek át a tihanyi csövön, ahol 1-5 csomós, délnyugatias szélben mennek a keszthelyi forduló felé. A mezőny nagy része Balatonakalit vette célba, azaz a többség arra számít, hogy az északi part lesz a nyerő.
A gyenge szélben eléggé szétszóródtak a katamaránok. Keszthely felé így mentek.
A Kékszalag Európa leghosszabb tókerülő vitorlásversenye, melyet 1934-ben rendeztek meg először.
A mezőny egyre nagyobb része érkezik a tihanyi csőhöz. A mezőnyből érkezett képeken mutatjuk a versenyt.
A korábbinál gyengébb szélben, 17:15-kor vette a bóját a Kékszalag időrekordját tartó katamarán.
A mezőny élén álló Safram után most, 17 óra előtt nem sokkal fordult Keszthelynél a Prevital.
16:38 perckor. A mezőny élén hajózó Safram 7 csomós élénk, északnyugatias szélben halad.
Korábban a mezőny nagy része a déli part közeléből igyekezett Tihany felé, de sokan kis kanyarral haladnak arra. Mindez jobban látszik ebből:
Az élen haladó hajók (Safram, Prevital) versengése.
Nem sokkal ezelőtt az egyik Red Bull-hajó (Red Bull32) lecsökkent szélben 9 csomóval indultak Keszthely felé - közölte Rutai Lili a hajóról.
Íme képregényben, akik részt vesznek a vitorlázás ünnepén. Jó szórakozást, tényleg érdemes megnézni a válogatást.
Balatonszepezdnél a két éllovas, a Safram és a Prevital fej fej mellett haladt, de előbbi rákapcsolt. A Fanyusziról (a MVSz tudósító hajója) közölték, hogy északnyugatias szél élénkült, most 6-7 csomós lehet.
Ahogy az előző posztban írtuk, a mezőny nagy része halad a tihanyi cső felé. Az egyik, a mezőny hátsó felében haladó 30-cirkálóról (Béke) jött info: nyugatias, délnyugatias, gyenge szélben megy a mezőny nagy része a déli parthoz közel. A gyenge szélre jellemző, hogy alig dőlnek a hajók. A szél el van terülve, a Béke (az infót adó hajó) azonban nem a déli partot választja, megpróbál a vízközép felé menni, hátha kapnak egy frissülést.
A közel 700 hajó legnagyobb része még a keleti medencében jár. Íme:
A közel 700 fős mezőny minden tagja elhagyta Balatonkenesét.
Az első három (Prevital, Safram, Black Jack) után az Opel Fifty-Fifty, az RSM2 és a Redbull 40 jött ki a csőből. Majd a The Red, az IRF, a HUN3BOGI és a Pauger Evergreen. (Nem hivatalos sorrend.)
A Prevital kormányosáról van szó, aki 13-szoros Kékszalag győztes.
Több mint 600 hajóval, az elmúlt évek legkiélezettebb küzdelme várható az abszolút győzelemért. Soha nem volt még ennyi esélyes hajó és katamarán a rajtvonalon.
A 2018. július 26-án rajtoló jubileumi 50. Kékszalagon tizenöt, a győzelemre esélyes modern többtestű lesz a rajtvonalon. Vegyük hát sorra ezeket a hajókat és csapatokat!
A Balatonon az utóbbi években dinamikus fejlődésnek indult a katamarán vitorlázás. Ez a Kékszalagon is érezteti a hatását.
Úgy alakult, hogy hosszú idő után egy átgondoltabb szezont teljesítek az egyik nagyhajós osztályban. Sajnos rá kellett ébrednem, hogy az elmúlt időszak során mit sem változott a helyzet a nagyhajózás háza táján. Nem tudom, hogy ezt csak én látom-e így vagy vannak mások is, de megosztom veletek részletekben, hátha nem látom rosszul. Viszonylagos kívülállóként […]