Vitorlázás

Hiába minden

Még mielőtt belevágnék a Volvo Ocean Race-en történt tragédia ecsetelésébe, szeretnék egy-két dolgot tisztázni, tekintve, hogy a dolog szempontjából félrevezető lehet.   Az UTC, az egyezményesen koordinált világidő, 1961-ben a greenwich-i középidőt váltotta. Ilyenkor nyáron a CEST időt használjuk Magyarországon, ami UTC+2 óra. A baleset helyszínén, a Horn-foktól Nyugatra a PDT-t használják, ami UTC-7 óra. […]

Az óceánba esett és eltűnt egy versenyző a Volvo Ocean Race-en
Az óceánba zuhant és eltűnt egy versenyző a Volvo Ocean Race földkerülő vitorlásversenyen.
Zátonyon a Meteorral – 2. rész

Az idő nagyon lassan telt, csak a szűnni nem akaró hullámdörej és a szél fütyülése volt körülöttem.   Megalázottnak, legyőzöttnek éreztem magam, megcsúfoltak az elemek. Hát ilyen óriás az ember? Régen beállt az éjszaka. A szél ereje még mindig nem csökkent, hatalmas hullámok csapódtak keresztül a kabintetőn és távoztak a part felé.   Menjetek hullámok […]

HAVAS Nádas Kupa: Vigyázat OP-k a sípályán!

Most hétvégén az Eplényi Síarénában került megrendezésre az I. Havas Nádas Kupa síverseny vitorlázó gyerekek számára. A két futamos síversenyen végül 37 versenyző állt rajthoz 10 vitorlásklubból. Az összesen négy futamra kiírt kombinált sí- és vitorlásverseny folytatása a május 12-i ifjúsági Balatoni Évadnyitó alkalmával lesz Csopak előtt újabb 2 futamos pályaversenyen.   A március 24-i […]

Reklám
Zátonyon a Meteorral – 1. rész

1944 július 19-22 napjaiban történt ez az esemény, melyet megpróbálok hűen leírni, hogy mostani, vagy későbbi vitorlásvezetők, sportolók okuljanak, tanuljanak belőle.   Alig melegedtem meg új hajómmal a kikötőben, örömömbe hamarosan üröm vegyült. Tizenhét éves múltam és máris egy 45-ös tőkesúlyos vitorlás hajó matróza, sőt kormányosa voltam. Öt éve, hogy megismerkedtem a vitorlás hajókkal.   […]

Rooster Superstretch Neoprene 2,5mm Wet Socks

Legutóbbi áldozatom a Rooster Superstretch Neoprene 2,5mm Wet Socks névre hallgató zoknija volt.   A zoknit a Téli vitorlás versenysorozat három versenyén, a Szilveszteri Regattán, a Farsangi Regattán és a Tavaszi Regattán nyúztam.   Számomra hatalmas újdonság volt, neoprene zokninak még csak a létezéséről se hallottam korábban. És bevallom őszintén, kapásból komoly fenntartásaim voltak vele […]

Kritikus a vízszint a Balatonnál
Több part menti településen is készültség van. A belvíz pedig több helyen problémát fog okozni.
Havas Nádas Kupa: Sí- és vitorlásverseny idehaza

Az idén márciusban is kitartó hideg időjárás nyomán felvetődött egy kombinált sí- és vitorlásverseny rendezés lehetősége gyerekeknek Eplényben, majd egy hétre rá Csopakon.     Más országokban már komoly hagyománnyal bírnak az ún. „ski-sailing” vagy „ski-yachting” versenyek. Ennek mintájára 2018 tavaszán először idehaza a magyar ifjúsági sportolók is megmérettethetik magukat, először a bakonyi Eplény sípályáján, […]

7. szakasz rajt

Néhány videó a 7. szakasz rajtjáról. A hajók nekiveselkedtek a Horn-fokon át haladó szakasznak Italjai felé        

A Balatonon csapolják meg Orbán körei az európai adófizetők pénzét
A Reuters riportot közölt a keszthelyi tulajdonváltozásokról, hogy megmutassa, hova megy 1,4 milliárd dollár.
Elkezdték lerombolni a Balaton legszebb történelmi villanegyedét - A 110 éves nyaraló helyén most 51 lakásos társasház épül Fonyódon
A 110 éves Lajos Lak nyaraló helyén most 51 lakásos társasház épül Fonyódon.
A J osztály története – Topaz J8

    Hossza: 42,7 méter Vízvonalhossz: 27,8 méter Szélesség: 6,75 méter Vízkiszorítása: 180 tonna Eredeti tervező: Frank Paine Módosított tervek: Hoek Design Vízretétel: 2015. Holland Jachtbouw Miről lehet felismerni: A leghosszabb vízvonal a J-k között (amelyet természetesen a vitorlafelület csökkentésével büntet a szabály) Gyönyörű Art Deco belső és sötétkék hajótest, türkizkék algagátlóval.   Története A […]

Auckland In Port Race
Reklám
Vásároljon hajót az eBay-ről!

Most éppen egy 150 lábas Derecktort vehet. Ez a befejezetlen alumínium hajótest most mindössze 250 000 dollár!  A hajót 2003-ban German Frers tervezte, de a projekt elakadt, amikor a műhely pénzügyi nehézségekkel kezdett küzdeni. Remek vétel, hisz a test teljesen hegesztett. vízzáró, és még egy teljes mérnöki csomag is jár a hajóhoz – ha valaki […]

Különleges csapatépítővel nyitottak az agárdi laseresek

Egy különleges csapatépítő workshoppal nyitották az idei szezont az YKA SE laseresei. A Lego Serious Play különböző technikáinak segítségével fogalmazták meg idei céljaikat, egyéni és csapatszinten egyaránt.   Három óra Legozás várta az agárdi lasereseket március első szombatjának délutánján a tornatermi edzést követően. A srácok ugyan természetesen sokat játszottak a dán kockákkal, saját bevallásuk szerint […]

Tavaszi bemelegítő

[Compilation] Sailor love Water #Compilation#Sailor love #Water Közzétette: Sailing More – 2016. március 18.

A J osztály története – Svea

  Hossza: 43,6 méter Vízvonalhossz: 27,6 méter Szélesség: 6,65 méter Vízkiszorítása: 180 tonna Eredeti tervező: Tore Holm Módosított tervek: Hoek Design Vízretétel: 2017  Bloemsma / Vitters Miről lehet felismerni: Sötétszürke fém test, alacsony freibord, letisztult és ergonómiailag optimalizált fedélzet,  alacsony deckház; hatalmas, 8 láb átmérőjű kormány, ami a keel magasságáig van süllyesztve   Felrúgva a hagyományt, most a legújabb hajóról írunk. A 2017-ben […]

Új formátum

A Bacardi Kupát 1927-ben Havannában rendezték meg először. 1962-ben a sorozat a Biscayne-öbölbe költözött és 2010-ben a Starok mellett már más hajóosztályok is részt vettek a regattán. A legutóbbi osztályok: J70, J80, Vipers, VX One, VX Evo, Flying Tigers, Melges20 Melges 24, Katamaránok és M32. 2018-ban a Kupa 91. évfordulójára lecserélték a verseny formátumát.   […]

Érdemérmet kapott Hrehuss György, a Kishamis kormányosa

Hrehuss György, a Balaton legöregebb vitorlás hajójának kormányosa kapta a “A Magyar Hajózásért Érdemérmet” a Magyar Hajózási Országos Szövetségétől (Mahosz). Az elismerés apropóján bemutatjuk Hrehuss Györgyöt. Ruják István írása.   “Hrehuss György 1938-ban született. Ma is aktív és sikeres kormányosa a Balaton legöregebb vitorlás hajójának az 1896-ben épült, tehát 122 éves Kishamisnak. Ő maga pedig […]

Hírek a hídról – február

Vége a februárnak, hamarosan kezdődik versenyszezon! Az év kezdeti időszakában elsődleges feladataink közé tartozik, hogy az előttünk álló szezon működési kereteit megalkossuk. Az előző szezon végével megkezdődött bizottsági munkák eredményeként a beérkezett javaslatok, módosítási kérelmek egyeztetésre kerülnek, körvonalazódnak a költségvetés részletei. Így véglegesednek azok a támogatási összegek, melyek újabb lehetőségeket nyitnak arra, hogy az olimpikonok […]

Nézze meg a csonttá fagyott Balatont a levegőből
A tavasz első napja ötven éve nem tapasztalt hideggel kezdődött. Sovány vigasz ugyan, de ha most meleg lenne, nem láthatnánk, milyen szépen kezdett el jéggé fagyni a Balaton.
A tél lehelete

Reméljük ez az utolsó. Igen hűvösre sikerült. Nézzünk néhány képet a Balatonról, hogy mennyire is. ” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]

Reklám
6. szakasz befutó
Dr. Márkus István: Fertő tavi vitorlázás története

Nem panaszkodhatunk az könyvfelhozatalra manapság. Egy újabb könyv látott napvilágot.   A szerző végigveszi a vitorlázás történetét Széchenyi korától, az FVSZ megalakulásán át egészen napjainkig. Megtalálhatóak benne a fertői arcképcsarnokon kívül a versenyeredmények is, de nem maradhattak ki az örökzöld anekdoták sem.   A könyv megvásárolható alábbi elérhetőségeken: info@fvsz.eu vagy 70/678-4400 vagy áprilistól a Fertő […]

Gyapjasék dobogón San Remo – ban
Gyapjasék dobogón San Remo – ban
Vitorlázók Évkönyve 2017

Nem feltétlenül nyilatkoznék az idei Budapest Boat Show színvonaláról. Azt meghagyom másoknak. Ezen a kiállításon csak látogatóként voltam jelen és kevésbé figyeltem ezekre a dolgokra. Mégis egy dolog van, amiről érdemesnek tartok néhány szót képernyőre vetni…   Egy igazi hiánypótló olvasmányt leltem. Igaz már tudtam létezéséről, de élőben még nem láttam. Bödör Gergő munkáját és […]

Hadihajókat újít fel és állít hadrendbe a Magyar Honvédség

2018-ban a 3 aknamentesítő mellett lesz 3 olyan hajó is, amelyek a járőr-és biztosítási feladatok mellett kitudják szolgálni a tűzszerész-tevékenységet.

Világhírű vitorlagyártóval működik együtt az MVSZ
Együttműködési megállapodást kötött a világ vezető vitorlagyártója, a North Sails magyarországi képviselete és a Magyar Vitorlás Szövetség. A North Sails az első olyan támogatója a szövetségnek, amely nemcsak pénzügyileg, hanem szakmai partnerként is segíti a szakmai szövetség munkáját és a hazai versenyek sikeres megrendezését. A Magyar Vitorlás Szövetség egyik fontos stratégiai célja, hogy a nemzetközi
3 hajózási gigavállalat, amelyek nélkül megbénulna a világ

Elképesztő mennyiségű árut szállítanak azok az áruszállító cégek, akiknek köszönhetően ma tudunk a világ bármely tájáról csomagot rendelni vagy küldeni.

Új vitorlázó világrekord a HongKong – London Tea útvonalon

Giovanni Soldini a Maserati Multi 70 olasz trimarannal 15.083 tengeri mérföldet tett meg 36 nap, 2 óra, 37 perc 2 másodperces új rekord idővel!

Sikerrel zárt a Budapest Boat Show
Sikerrel zárt a Budapest Boat Show, a hajózás és vízi sportok szezonnyitó nagyrendezvénye. A HUNGEXPO Budapesti Vásárközpont két pavilonjában több mint 77 kiállítót, 116 hagyományos üzemanyaggal hajtott, elektromos és vitorlás hajót és több száz kiegészítőt mutatott be a kiállításra érkező 8.300 látogatónak. Az idei Budapest Boat Show egy magyarországi és egy világpremiert is hozott.
Elképesztő jégcsodák keletkeztek a Balaton parton

A tomboló mínuszok a téli Balatonon szebbnél szebb alakzatokat formálnak a part mentén, nem győzünk ámulni a ma reggeli lenyűgöző fotókon.

Egy pazar hely a Balatonnál, egész télen nyitva
Balatonfüreden bukkantunk a kávézóra, ami helyi szendvicsekkel, sütikkel és persze kávéval vár.
Megvan a Flying Fantom Series 2018 évi versenynaptára
Megvan a Flying Fantom Series 2018 évi versenynaptára
A Maseratti új rekordja
A Maseratti új rekordja
Hong Kong – London - Giovanni Soldini és csapata megdöntötte a Tea Route időrekordját
36 nap 2 óra 37 perc. Február 23-án 13:20:26”-kor (UTC), a Maserati Multi 70 áthaladva a londoni Queen Elizabeth II híd alatt átszelte a Honkong és London közötti úgynevezett Tea Route – A Tea Útja – célvonalát.
Árbócok között, biztosítókötél és védőháló nélkül sétáltak a levegőben Balatonlellén
Rendhagyó télbúcsúztatót tartottak Balatonlellén a BL YachtClubban, ahol a Monte-Carlói Cirkuszvesztivál Arany Bohóc Díjat nyert művészei, ifj. Richter József és felesége Merrylu, valamint a Magyar Nemzeti Cirkusz artistái több száz ember előtt tartottak bemutatót.
Roman Hagara olimpiai bajnok vitorlázó is indul az 50. Kékszalagon

Kétszeres Olimpiai Bajnok (2000 Sydney, 2004 Athén), és többszörös világ- és Európa-bajnok vitorlázó Tornado katamarán osztályban.

Belép a North Sails a Magyar vitorlázásba
Belép a North Sails a Magyar vitorlázásba
Megállapodtak a jubileumi Kékszalagról
Európa leghosszabb és legrégebbi tókerülő versenye, a Kékszalag idén jubilál: 50. alkalommal dördül el a startpisztoly július 26-án. A versenyt rendező Magyar Vitorlás Szövetség és a névadó szponzor, az Erste Bank pénteken aláírta a verseny támogatásáról szóló szándéknyilatkozatot.
Mától változik a kompmenetrend
Február 23-tól megváltozott menetrend szerint közlekednek a balatoni kompok. A kompok Szántódrévből 7-től 18 óráig, Tihanyrévből pedig 7.15-től 18.15-ig óránként indulnak. Természetesen a Bahart a kompjáratokat szükség esetén a menetrend felfüggesztésével sűríti. A kompok egész évben üzemelnek, csak szélsőséges időjárás és kedvezőtlen jégviszonyok esetén nem indulnak. A kompközlekedéssel kapcsolatos további információkat itt találja.
Ötvenedszer stabil háttérrel

Európa leghosszabb és legrégebbi tókerülő versenye, a Kékszalag idén jubilál: 50. alkalommal dördül el a startpisztoly július 26-án. A versenyt rendező Magyar Vitorlás Szövetség és a névadó szponzor, az Erste Bank pénteken aláírta a verseny támogatásáról szóló szándéknyilatkozatot. A Magyar Vitorlás Szövetség és az Erste egyaránt rekordra számít, ami több mint 600 nevezőt jelentene.   […]

Riva Ferrari 32 – egy igazi ritkaság Enzo Ferraritól

A Riva Ferrari 32 motorcsónakot 2db 8 literes, 390 lóerős V8-as BPM Vulcano motorral szerelték. Végsebessége 54 csomó, azaz 100 km/óra !!!

Mesevilágot hozott létre a víz
A víz alatt csodálatos világgá változott egy túraútvonal a brazíliai esőerdőben. A kristálytiszta vizű folyóiról, buja esőerdejéről, illetve különleges állat- és növényvilágáról nevezetes Rio da Prata ökológiai park Brazília egyik legszebb természetvédelmi területén bújik meg. A Mato Grosso do Sul államban lévő terület a túrázók és a búvárok egyik legkedveltebb úti célja. A közelmúltban heves
Elkészült a felboríthatatlan hajó
Elkészült a felboríthatatlan hajó
Balatoni téli kompmenetrend változás 2018 február 23. péntektől

2018. február 23. pénteki naptól kezdve megváltozott menetrend szerint közlekednek a balatoni kompok Tihany és Szántód között!

Reklám